Pip-Studio

Anke van der Endt studeerde in 1996 af aan de Design Academy in Eindhoven. Zij werkte daarna als freelance designer voor verschillende bedrijven. Omdat Anke het liefst producten creëert naar haar eigen visie besloot zij in 2007 een label op te richten. Pip speelt een centrale rol in het merk, en is Anke’s alter ego. Pip neemt haar fans mee op reis en op zoektocht naar inspiratie voor elke nieuwe collectie die zij maakt. Deze verhalen zijn het leidmotief, of zo je wilt de ziel van het merk. Met de bijnaam uit haar jeugd en haar studio, was de merknaam ook snel gevonden.

Pip’s studio maakt alledaagse producten, vooral zaken die zij zelf niet naar haar eigen smaak kan vinden. Door haar oog voor detail, speciale afwerkingen en gelaagde designs, krijgen deze collecties een kwinkslag met als doel een sprankel te geven aan het dagelijks leven. Deze design visie wordt verwoord in Pip Studio’s motto, ‘Happy products for Happy people’.

Pip volgt altijd wat haar hart haar ingeeft, en blijft trouw aan haar intuïtie. Zij legt de lat hoog, aan het gebruik van de mooiste materialen en de beste ‘make’ wordt niet getoornd. Haar collecties zijn nooit op zichzelf staand en vormen altijd onderdeel van een groter geheel. Het bijzondere is dat Pip’s ethos hartveroverend is, zij raakt zonder daar bewust mee bezig te zijn een universele gevoelige snaar.

Pip laat zich niet leiden door mode of trends; zij doet wat zij zelf mooi en leuk vindt en anders niets. Dit lijkt controversieel en tegenstrijdig, maar dat is het niet. Haar mix en match collecties veroverde binnen een mum van tijd alle toonaangevende warenhuizen en speciaalzaken in Europa. Ook buiten Europa timmert Pip Studio stevig aan de weg. Inmiddels wordt Pip Studio verkocht in 40 landen.

Het succes van Pip Studio is niet alleen te danken aan het design team, de partners waar Pip Studio mee samenwerkt zijn zeker net zo belangrijk. Iedere zorgvuldig gekozen partner heeft zijn sporen verdiend in zijn eigen markt segment.